La jurisprudence internationale

Dans le cas des jugements étrangers sera limité à seulement provisoirement traduit la thèse, qui, cependant, dans la plupart des cas, devrait être plus que suffisant.

23 Les réponses à La jurisprudence internationale

  1. wylęgły dit:

    M. Counselor

    Jak sobie poradzić z taką sytuacją

    Wyjaśnienia odnośnie zatrzymania . W poniedziałek 23.03.2015r firma mojej żony dostała zlecenie na transport z czech do wielkiej brytani . W zleceniu było napisane 3 Palette 960 kg dywaników samochodowych, przyjeliśmy to zlecenie wysyłając kierowce na załadunek do czech na ul. u farmy 28 735 41 do Kariny. Na załadunku nadawca załadował trzy owinięte czarną folią palety po czym zaplombował samochód tzn założyl plomby zeby nie można było otwierać przestrzeni transportowej, oraz wystawił list przewozowy cmr na transport dywaników z Kariny do Londynu N213QP Woodcroft. Następnie nasz kierowca wyruszył do miejsca docelowego w londynie . Po zjezdzie z promu w Dover został zatrzymany do kontroli przez służby celne , które rozplombowały samochód. Jak się okazał zamiast deklarowanych przez nadawce dywaników znajdowały się tam trzy palety z liśćmi tytoniu, wobec czego samochód wraz z towarem został zatrzymany. Informuję że nasza firma nie ma nic wspólnego z tym tytoniem ponieważ to nie przewoźnik deklaruje zawartość przesyłki a nadawca .Nasza firma była pewna że jedzie z dywanikami gdyż takie mieliśmy w zleceniu oraz w liście przewozowym cmr, jesteśmy tylko przewoźnikiem więc nie możemy kontrolować tzn rozrywać opakowań z tym co przewozimy. Teraz border force napisala w decyzji ze nie odda samochodu ponieważ była znaczna ilość przemycanego towaru . Nous avons 45 dni na odwolanie potem juz tylko sprawa sadowa jak to rozwiazac?

  2. Paul Judek Paul Judek dit:

    @ wylęgły

    To bardziej skomplikowana sprawa, żeby ją omówić mailowo i bez analizy dokumentów się nie obejdzie. S'il vous plaît contactez-nous par e-mail.

  3. Marcin dit:

    Bonjour,
    Sir Paul, J'ai le problème suivant. 02.09.2015 ładowałem towar który miał być dostarczony na 4.09 do włoch. 4.09 à 17 dostaje telefon że auto jeszcze nie podstawiło sie na rozładunek. Po kontakcie z kierowcą okazało sie ze miał awarie o ktrej mnie wcześniej nie poinformował i ja nie poinformowałem spedycji. Po krótkiej rozmowie przewoźnik powiedział ze będzie na poniedziałek rano na rozładunku. W poniedziałek okazało sie że dojechał na godzine 16. Z racji tak dużego późnienia spedycja chce obciązyć nas kwotą 2000e za opóźnienie. Dodatkowo kierowca czekał na załądunku prawie cały dzień, ponieważ towar był robiony, pakowany i na bierząco ładowany na samochód. CMR z rozładunku jest bez żadnych adnotacji odbiorcy. Moje pytanie jest takie czy spedycja ma prawo żądać od nas zapłacenia tak dużej kary? Gdzie fracht był na poziomie 1150e.

  4. Paul Judek Paul Judek dit:

    @ Marcin

    Jeśli nie było rażącego niedbalstwa albo winy umyślnej, odpowiedzialność przewoźnika za opóźnienie jest ograniczona do jednokrotności frachtu, więc ta kwota 2.000 EUR raczej odpada. Nadto poszkodowany musi wykazać wysokość szkody, co wcale nie jest łatwe.

  5. Marcin dit:

    @ Panie Pawle
    Dostałem dzisiaj rachunek od klienta na kwote 1525e, gdzie jest wyszczególnione koszty transportu, poszty personalne oraz koszty utraconej sprzedaży. Czy to tak może wyglądać? Chyba klient powinien się bardziej postarać jeżeli chodzi o jeśli chodzi o udowodnienie strat z utraconej sprzedaży.

  6. Paul Judek Paul Judek dit:

    @ Marcin

    Sam rachunek od klienta bez dokumentów źródłowych, z których wynikają kwoty na rachunku, nie jest wystarczającym dowodem szkody.

  7. Przemek dit:

    Bonjour Monsieur Paul . Sprawa wygląda następująco Klient zlecił nam transport krajowy z punku A do punktu B. my zlecililiśmy przwóz Przewoźnikowi który przyjoł od nas zlecenie transportowe podstawił się pod załadunek. na załadunku uzyskał informacje że towar jest jeszcze nie gotowy . Napisał odręcznie pismo” W dniu takim i takim przyjechałem do firmy x . z powodu braku ładunku nie zostałem załadowany” pismo podpisał magazynier firmy x po czym kierowca opuścił miejsce załadunku bez poinformowania nas o problemie i bez naszej wiedzy . w dniu dzisiejszym dostaliśmy fv za usługe transportową która nie została wykonana fv jest wystawiona na równowartość frachtu jaki miał zostać zapłacony za wykonaną usługę. Chcąc wyjaśnić sprawę skontaktowaliśmy się z magazynierem który nas poinformował że tego dnia ten kierowca się podstawił pod załadunek magazynier poinformował go o schadzacym towarze z produkcji kilka godzin później kierowca się zirytowal biegał i próbował wymusić wcześniejszy załadunek .Magazynier poinformował kierowcę że mają 24 h na załadunek , po dalszych kłótniach z kierowcą kierowca stwierdził że nie ma zamiaru czekac i rezygnuje z załadunku prosił tylko o podpis pod dokumentem który sam napisał. Zgopnie z prośbą magazynier podpisał się.

    Przewoźnik domaga się od nas zapłaty za fv . co mamy zrobić w tej sytuacji bo klient powiedział ze nam nie zapłaci.

    posiadamy zapis w zleceniu że w przypadku podjazdu pod załadunek którego nie było płacimy tylko za przejechane km.
    oraz zapis że przestoje do 48 h w miejscu załadunku rozładunku są wolne od opłat.

    podkreślam że przewoźnik nie dostał od nas zgody na opuszczenie załadunku ,co mam robić w tym przypadku ?

  8. Paul Judek Paul Judek dit:

    @ Marcin

    Sam rachunek nie wystarcza. Powinny być do niego dołączone dokumenty, które to potwierdzają jak umowy z pracownikami, rachunki za transport itp.

  9. Paul Judek Paul Judek dit:

    @ Przemek

    Si le contrat était un record pour 48 heures d'attente pour être chargé, le transporteur ne pouvait pas laisser. Donc, il n'y a pas droit à l'indemnisation, et vous pouvez même demander une indemnisation de lui pour le transport non-exécution.

  10. Natalia dit:

    Bonjour,
    mam taką sytuację że w zeszłym roku kierowca rozładował towar dwie budowy dalej niż wskazany na CMR, kierownik budowy podpisał wszystkie dokumenty i odebrał towar bez zastrzeżeń. Jednakże po 14 Sur( wraz z obciążeniem dostaliśmy e-maile odbiorcy ze spedycją) napisali do spedycji zlecającej nam transport iż towar został źle rozładowany i obciążą ich za przestój i wysokość transportu przerzucającej towar z jednej budowy na drugą. My jako przewoźnik dostaliśmy odciążenie po dokładnym roku i czterech miesiącach od wykonanej usługi. Dodam także iż nasz fracht wynosił około 1200 zł a obciążenie jest na kwotę 6500zł. Czy po takim długim czasie spedycja może nas obciążyć taką kwotą?

  11. Paul Judek Paul Judek dit:

    @ Natalia

    Jeśli to był transport krajowy, to na pewno jest już przedawnione. Jeśli międzynarodowy to takiej pewności nie ma, bo tam w przypadku rażącego niedbalstwa termin przedawnienia jest 3-letni.

  12. Andrew dit:

    Bonjour. Nous avons une telle situation: La société de varsovie nous apprend à transporter des marchandises des Pays-Bas vers le Polonais (par conséquent, cette société est le destinataire de la marchandise ou l'acheteur). Pour des questions de chargement CMR / imprimés Broadcaster (le même expéditeur) et dans le champ 2 Le destinataire entre Firme de varsovie (parce que la marchandise qu'ils ont acheté) , w poz 3 destination aussi Varsovie. De zlecejącej gens l'ordre des marchandises à décharger en Silésie, par exemple, Katowice . Lors du déchargement des marchandises Katowice sont déchargées et estampillé du sceau de varsovie. Une telle procédure est légale ? si nous pouvons aller à un endroit différent de celui indiqué dans le cmr comme destination?

  13. dbbrzoza dit:

    Sir Paul,
    la possibilité de rechercher le texte de la source est bien sûr très important, Seigneur en effet reproché un demandé, mais j'ai quelques problèmes dans doszukaniu partout des lignes directrices dans le problème suivant.
    Eh bien, en tant que vendeur, nous diffusons les produits. baza ExW. Bénéficiaire du transport organisé, couvrir ses coûts, etc.. Lorsque vous chargez les marchandises (viande congelée, -18 Stc) nous avons trouvé, la température est réglée par le conducteur sur -1. A ce moment, le récipient était -12 faire -16 (mais l'appareil a probablement été réglé à une température plus élevée). De toute évidence, toute précision quant à la température du conducteur de transport a reçu de nous, Nous avons proposé de modifier les paramètres sur le -18 mais le conducteur a dit, il a ses instructions et ne peut pas changer quoi que ce soit. Après le chargement est allé. Bien sûr, il a été refoulé par les agents de douane (Ensuite, régler la température correcte) et je suis retourné à notre bureau “le problème”. La finale est la, que l'assureur a payé le destinataire du transporteur pour les dommages, et nous avons reçu une demande auprès du même assureur une demande couvrant les dommages. Comme indiqué à la base, nous savions, que le conducteur avait fixé la température -1, malgré le nécessaire -18.
    Bien sûr, la demande n'a pas été acceptée, mais se demander comment dans la base ExW est de notre responsabilité et de risque pour le processus de chargement et de l'évaluation de la précision des réglages de l'unité pilote. Can une telle réclamation efficacement contre nous, comme expéditeur, mettre? Si vous pouviez aimablement bien que dans une phrase pour faire référence à ce cas, Je serai reconnaissant.

  14. Paul Judek Paul Judek dit:

    @ dbbrzoza

    W mojej ocenie nie ma tu żadnej odpowiedzialności załadowcy. Przy warunkach ExW sprzedawca nie odpowiada nawet za załadunek, nie mówiąc już o temperaturze przewozu. Dlatego roszczeni zdecydowanie należy odrzucić.

  15. Joanna dit:

    Le transporteur a pris pour transporter les aliments pré-emballé et transporté à l'insu des immigrants de Calais au Royaume-Uni . Détruite certains produits, parce que cela va brûler. DESTINATAIRE (en vertu de laquelle le logo a été produit alimentaire) Il ordonna de disposer immédiatement de toutes les marchandises du camion craignant, que quelque chose pourrait obtenir le colis.
    Est-ce que l'OCP à compenser pour tous les zutylizowanego biens ou seulement une partie directement endommagées physiquement ?

  16. Magda dit:

    Bonjour, czy umieszczanie zapisu w zleceniu transportowym przez spedytora “Zleceniobiorca zobowiązuje się do niepodejmowania z klientem bezpośrednich kontaktów handlowych pod rygorem kary 60 000 EUR. Zakaz obowiązuje w okresie trwania współpracy zleceniobiorcy ze spedytorem oraz przez 3 lata po jej zakończeniu. W razie powstania u spedytora szkody w wysokości wyższej niż zastrzeżona kara umowna, jest on uprawniony do dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość w/w kary” jest zgodny z prawem?

  17. Paul Judek Paul Judek dit:

    @ Magda

    W świetle dotychczasowego orzecznictwa można mieć co do tego wątpliwości, gdyż nie jest to zbyt precyzyjne sformułowanie.

  18. Miroslaw dit:

    Bonjour,
    Le transporteur a pris pour transporter les aliments pré-emballé et transporté à l'insu des immigrants de Calais au Royaume-Uni . Détruite certains produits, parce que cela va brûler. DESTINATAIRE (en vertu de laquelle le logo a été produit alimentaire) Il ordonna de disposer immédiatement de toutes les marchandises du camion craignant, que quelque chose pourrait obtenir le colis.
    Est-ce que l'OCP à compenser pour tous les zutylizowanego biens ou seulement une partie directement endommagées physiquement ? Ubezpieczyciel OCP zapłacił tylko cześć bezsporną
    za uszkodzone serki .

  19. Paul Judek Paul Judek dit:

    @ Miroslaw

    Dużo zależy od rodzaju żywności i poziomu ryzyka jej zanieczyszczenia. Wyroki sądów bywają różne, ale jest tendencja do uznawania całego ładunku za nienadający się do wprowadzenia do obrotu. Można więc walczyć o odszkodowanie za cały towar.

  20. Ewelina dit:

    Bonjour, bardzo cenie Pana porady od lat. Mam problem i chciałabym prosić o poradę mogę prosić pana gmaila?

  21. OLa dit:

    bonjour!
    Mam takie pytanie odnośnie mandatów na drogach i przechowywania dokumentacji przez pracodawcę.Czy tak ,kierowca ma w samochodzie licznik i po 28 dnia jak by ma od nowa, jeżeli w trakcie tych 28 dni dostał mandat to musi go zapłacić na miejscu a jeżeli kros mu zrobił zdjęcia albo zaczytał licznik ze miał mniej odpoczynku ,to wtedy jak in musi płacić za to od razu czy w trakcie miesiąca kiedy dostanie papier ze musze zapłacić i jeżeli nie dostaje w trakcie tych 28 dni to wtedy w ogóle nie płaci za to?
    Nie rozumiem tego/Poza tym przechowuje firma papiery odnośnie naruszeń prze rok?
    Czy może inspektor obłożyć mandatem pracodawcę za te wszystkie naruszenia co wygasły/Jeżeli tak czy mógłby pan podesłać linka gdzie to jest opasane na podstawie czego to działa

  22. Magda dit:

    Et si le mandant ne paie pas parce que son client ne l'aurait pas payé? Transport international

  23. Asie dit:

    Et si le mandant ne paie pas parce que son client ne l'aurait pas payé? Transport international

Laisser un commentaire

Votre adresse email ne sera pas publié. Les champs obligatoires sont marqués *

Avertissez-moi des commentaires suivi par e-mail. Vous pouvez également SOUSCRIRE aucun commentaire sur cette entrée.